8.5.10

LOR TATLISI

BURHANİYE GEDİZ MANDRASININ  MEŞHUR LOR TATLISIArkadaşlar  ben Burhaniyeliyim ...Eğer buraya yolunuz düşerse  GEDİZ MANDIRASI na  uğramadan  geçmeyin...  Dışarıdan  baktığınızda  dükkan  çok  fazla  dikkat  çekmez  , ama  içeriye girdiğinizde  ,ürünleri  tattığınızda , bu  işin duayenleri  olduğunu anlarsınız....Ürünler yöresel sütlerden elde ediliyor... koyun yoğurdu ,  tulum peyniri  ve  özellikle  keçi peyniri , melik peynirı ,taze lor ,tatmadan  geçemeyeceğiniz  lezzetler...Lor demişken GEDİZ MANDRASI nın  sahibinin  hanımının  elleriyle yaptığı  lor tatlısına değinmeden  geçemeyeceğim....Eğer şansınız varsa  dükkana uğradığınızda bu tatlılardan  bulabilirsiniz.... Eğer kalmadıysa  sipariş  verebilirsiniz ,ertesi gün uğrar  alırsınız...Ben bu konuda çok şanslıyım...... kendileri  benim komşum olur, eşi Seval hanım benim en yakın arkadaşımdır....Arkadaşım diye söylemiyorum ama,,,,, sağolsun  bu tatlının tarifini bana verdi , evde bende yapıyorum ama  arkadaşımın elinden bir başka güzel....Anneler günü  duygusallığımıdır bilmiyorum  , çocuklarıma  bu tatlıdan  yaptım ,güzel  ve  özel bir günde  özel bir tatlı  yapmak   istedim....bunuda sizinle paylaşmadan edemedim..Mutlaka deneyin  .çok kolay  ve çok  lezzetli , çok hafif bir tatlı......  kolay gelsin                LOR TATLISI                                                                                               .750 .GR..   TAZE TUZSUZ LOR  /  2 YUMURTA / 3 KAŞIK UN / 2 KAŞIK İRMİK / KABARTMA TOZU /                                        Malzemenin hepsi yoğurulacak  , cevizden biraz büyük topaklar yapıp yağlı tepsiye dizilecek..200 derecede  alt üst pembeleşinceye kadar (çok kızartmayın ) pişirilecek...   Ayrı  bir yerde  4  BARDAK ŞEKER  /5 BARDAK SU  /3-4  KARANFİL   ( tercihe bağlı ) kaynatılacak ... Soğumuş şerbet  , tatlı fırından çıktıktan sonra üzerine dökülüp  üstü kapatılacak......mutlaka deneyin..kolay gelsin

1 yorum:

  1. Burhaniyem adı bile güzel. Ah ah havası suyu herşeyiyle muhteşem bir yer. Şimdi orada olmak vardı.... Ne kadar şanslısınız

    YanıtlaSil